Lista zaopiniowanych projektów BOBB 2022. Wyniki prac Zespołu ds. weryfikacji projektów
18.08.2021
Lista zaopiniowanych projektów. Podsumowanie prac "Zespołu weryfikacyjnego"
Zespół ds. weryfikacji projektów złożonych w ramach Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej na 2022 rok zakończył prace związane z opiniowaniem projektów mieszkańców.
Po zapoznaniu się z merytorycznymi opiniami wydziałów Urzędu Miejskiego i miejskich jednostek organizacyjnych, a także opiniami rad osiedli, Zespół na swoich posiedzeniach w dniach 22 lipca, 10 sierpnia i 11 sierpnia 2021 r. zaopiniował złożone propozycje projektów i wydał rekomendacje.
W toku analizy projektów Zespół skorzystał z możliwości wysłuchania zaproszonych Wnioskodawców w tych przypadkach, w których pojawiły się wątpliwości związane z oceną możliwości i zakresu wykonania zaproponowanego zadania lub które otrzymały negatywną opinię merytorycznych wydziałów Urzędu Miejskiego.
Rekomendacje (opinie pozytywne) i opinie negatywne Zespołu ds. weryfikacji projektów zostały zamieszczone w opublikowanych poniżej tabelach wraz z odpowiednim numerem OBB zadania, imieniem i nazwiskiem Autora, tytułem zadania oraz zweryfikowaną kwotą szacunkową.
W tabeli znajdują się opinie pozytywne, opinie pozytywne z uwagami (obie kategorie oznaczają rekomendację projektów do etapu głosowania mieszkańców Bielska-Białej) oraz opinie negatywne. W przypadku każdego projektu podano zweryfikowaną, szacunkową kwotę realizacji zadania.
Opinię pozytywną uzyskało łącznie 65 projektów (w tym 15 ogólnomiejskich i 50 osiedlowych), natomiast opinię negatywną Zespół wydał w 36 przypadkach (dla 19 projektów ogólnomiejskich i 17 osiedlowych).
Odwołania od opinii Zespołu ds. weryfikacji projektów
Autorzy projektów z opinią negatywną mogą skorzystać z możliwości odwołania się do Prezydenta Miasta od opinii Zespołu ds. weryfikacji projektów w terminie do 25 sierpnia 2021 r. włącznie (od dnia publikacji listy wszystkich pozytywnie i negatywnie zaopiniowanych projektów, tj. od 18 sierpnia 2021 r.)
Uchwała Rady Miejskiej Nr IX/165/2019 z dnia 10 czerwca 2019 r. stanowi w § 8 ust. 1 i 2, że:
„W terminie 7 dni od dnia opublikowania Informacji (...), Autorowi projektu negatywnie opiniowanego służy prawo do wniesienia pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta”.
„Prezydent Miasta rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od daty wpływu odwołania do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej i ostatecznie rozstrzyga w sprawie umieszczenia projektu na liście projektów do głosowania oraz informuje pisemnie Autora projektu o sposobie rozpatrzenia odwołania”.
Jak złożyć odwołanie?
Odwołanie od negatywnej opinii o projekcie Wnioskodawca (Autor) wnosi:
- pisemnie do Prezydenta Miasta na adres korespondencyjny: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała z dopiskiem "Budżet Obywatelski Bielska-Białej 2022 - odwołanie". Odwołanie w formie pisemnej musi być podpisane przez Wnioskodawcę (Autora).
lub
- w wersji elektronicznej do Prezydenta Miasta na adres: kontakt@obywatelskibb.pl lub rada@um.bielsko-biala.pl pamiętając o wysłaniu go z konta e-mail podanego w projekcie jako adresu właściwego do kontaktu.
Odwołania są rozpatrywane zgodnie z datą wpływu, w terminie określonym ww. Uchwałą.