Modernizacja oraz stworzenie działań naprawczych zapobiegawczych, mających na celu odtworzenie równej powierzchni trotuaru dla pieszych na odcinku wzdłuż ulicy Elizy Orzeszkowej od skrzyżowania z ulicą Mireckiego, do skrzyżowania ulicy Elizy Orzeszkowej z ulicą Szarotki i Babiogórską (nie dotyczy odcinków, które zostały zmodernizowane) po stronie numerów nieparzystych. Ma to na celu umożliwienie bezpiecznego i bezkolizyjnego korzystania z tego trotuaru oraz podniesienie komfortu dla korzystających. Oznaczenie wjazdów do posesji wg obowiązujących standardów. Wymiany opasek trotuaru, wraz z utworzeniem lub odtworzeniem odpowiednio utwardzonego podłoża wg obowiązujących standardów. Zaleca się wyniesienie opaski od strony jezdni na wysokość 12 cm w celu zabezpieczenia zalewania prywatnych posesji nadmiarem wody z jezdni. Na wysokości skrzyżowania ulicy Elizy Orzeszkowej z ulicą Lotniczą i Wrzosową należy uwzględnić przejście dla pieszych (ciąg ulicy Elizy Orzeszkowej do Wrzosowej) oznakowane wg obowiązujących znaków poziomych i pionowych (w obecnej sytuacji przy bardzo słabym oświetleniu tego odcinka występuje zagrożenie w ruchu drogowym poprzez przebiegających pieszych po tym skrzyżowaniu). Realizacja inwestycji ma na celu poprawę obecnego stanu technicznego trotuaru. Jego obecny stan stwarza zagrożenie dla korzystających z niego użytkowników, zaniżając ich psychiczny komfort, a przypadku niepożądanego zdarzenia losowego może prowadzić do uszczerbku na zdrowiu.
Miasto Bielsko-Biała
1. Wymiana obrzeży trotuaru po jego obu stronach | wg obowiązujących cen (materiał + robocizna) |
2. Położenie kostki brukowej i utwardzeniem podłoża | wg obowiązujących cen (materiał + robocizna) |
3. Wykonanie wszystkich niezbędnych prac związanych z każdym etapem projektu | wg obowiązujących cen (materiał + robocizna) |
4. Wykonanie znaków poziomych i pionowych dla przejścia dla pieszych | wg obowiązujących cen (materiał + robocizna) |
Wg zaleceń projektanta i wykonawcy, stosując niezbędne zabezpieczenia wraz z przepisami BHP.
W przypadku braku zasadności wykonania przejścia dla pieszych przy tej inwestycji w czasie jej trwania (w tym przypadku od wykonania przejścia odstępuje się), niemniej należy wykonać wszystkie czynności pozwalające na jego wykonanie w czasie przyszłym, czyli np. obniżenie opaski jezdni oraz inne potrzebne i możliwe do wykonania. Wszystkie prace związane z wykonaniem projektu należy wykonać z zachowaniem najwyższej jakości, w szczególności zwrócić uwagę na wysokość trotuaru w stosunku wjazdu do posesji z ulicy na kryteria zastosowania zabezpieczeń przez zalewaniem tych odcinków wodą z drogi oraz zachowaniem jak najdogodniejszego procentowego spadu dla przejeżdżających pojazdów.
Podana kwota jest kwotą orientacyjną, wyraża się zgodę na jej modyfikację w zależności od potrzeb realizacji zgłoszenia do projektu.
21.04.2022 r.
Jednostka weryfikująca: Biuro Rady Miejskiej;
Wynik weryfikacji: pozytywny
Jednostka weryfikująca: Miejski Zarząd Dróg, Wydział Nieruchomości (w zakresie własności nieruchomości).
Opinia Zespołu ds. weryfikacji projektów: pozytywna.
Kwota szacunkowa po weryfikacji: 570 000,00 zł (koszt prac łącznie z opracowaniem dokumentacji przy założeniu remontu chodnika na odcinku ok. 700mb).
Rzeczywisty zakres (powierzchnia) do realizacji określony zostanie na etapie opracowywania projektu wykonawczego. Zrealizowanie prac na działkach nr 862/22 i 862/23 obręb 0001 Aleksandrowice wymagać będzie uzyskania zgody na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane od wieczystego użytkownika – Tauron Dystrybucja S.A.
15.05.-31.05.2023 r.
Projekt nr: OBB004
Projekt nr: OBB005
Projekt nr: OBB006
Projekt nr: OBB008
Projekt nr: OBB009
Projekt nr: OBB010